MATILDE - original

A dán gyerekek 1970 óta fogyasztják. Én úgy 19:07 körül bontottam meg és ugyan 19:09-re egy korty nem maradt belőle...számomra mégsem ez a legízletesebb. A SkandiKitchenben leltem rá  - éppen egy másik projektemen dolgozva (beszerzés tárgya: dán fahéjas csiga) - majd izgatottan láttam neki a kakaó és tej megfelelő arányának szakértői szemmel történő teszteléséhez.
.Matilde Kakaomelk Chocolate..

Ugyan rangsorolni lehetne a különbözőféle kakaó porokat/abból készült italokat - és én már állítottam is egy listát a saját szájízem szerint alakítva - mindhiába, az igazi úgyis az lesz, amelyet - bárhova is születtél - otthon, hét évesen, suli előtt, a reggeli mellé, anyukád tett a konyhaasztalra. 
ColaCao - Nagyon csokis, és hideg tejben is oldódik ám!” És minden bizonnyal Barcelonában, Bilbaóban, Valenciában és a Kanári-szigeteken párja nem akad.
Cadbury - Egy álom, mintha folyékony halmazállapotú csokoládét kortyolgatnál!” Az édeset is édesebben, az édesebbet pedig mégédesebben kedvelő angolnak Manchestertől, Essexen át Liverpoolig, bizony kétség kívül ez a befutó!
Ucla - Higyjen nekem kishölgy, ez a kakaók királya!” Retro üvegben, a Portobello piac végén fellelhető éléskamra méretű portugál közértben egy Lisszabonból érkező bácsitól vásárolva...rosszul is éreznem magam, ha bármiféle negatívummal illetném az élményt. Halkan megjegyzem, kicsit ezt is édesnek találtam, de legyen így, Farotól Portóig én elhiszem: Ő az igazi!
Suchard Express - Én ezzel indítom a napom, ez a legeslegjobb!” Valóban jól esően csokis, azonban a csokoládék országában természetesen akadnak vetélytársak. A szintén svájci gyártású Caorina, valamint Nesquick kakaó italok is ott szerepelnek az élvonalban, a hegyvidék népe sufnijában, valamint sok más ország (többek közt olasz és kishazánk) lakóinak mindennapjaiban.
Így magyar gyerekként - akkor még a konkurenciákat nem ismerve, valamint azokhoz nem hozzáférve - én is ez utóbbin nevelkedtem: két teáskanál Nesquick kakaópor, másfél deci meleg tejben, jól elkeverve. Köszönöm Nestlé! - főként a téli reggelek komfortjáért.
És köszönöm spanyol, francia, portugál, svéd, svájci lakótársak, kollégák, barátok a csokoládéval szegélyezett felfedezőútért, amelyre tereltetek és amelyen azóta is lelkesen haladok.
További kipróbálára váró termékek: Banania és Super Poulain - francia,  Pucko - lengyel, Kókómjólk - izlandi, Cocio - dán, Champurrada - mexikói, Galaxy - angol, Yoo-hoo amerikai kakaó italok. Anything else? Várom az ajánlásokat, célországokat, valamint beszerzési elérhetőségeket és támpontokat ;)

Megjegyzések