Have a lovely evening!

Hangzik kellemes, lágy hangon. Olyan megnyugtató így az esti órákban!
Egy metróvonal itt, amott váltok egy másikra, majd később buszra is szállok. Különös, míg munkába menet reggel vonattal, este busszal teszem meg ugyanazt az utat hazafele! ’Hazafele’...egy hónap és költözünk ki az albérletből, amelyet eddig sem igazán hívtam otthonomnak, és ez már így is marad. Beköltözöl-kiköltözöl, egy lakótárssal kevesebb, majd egy újjal megint több, emberek ki-be járkálnak ’a kapun’. Egyszer valaki azt mondta: Szokj hozzá Noémi, ez London. Itt minden gyorsan változik!"
A metrón ácsorgok, lefelé nézek, talán még a telefonomat is nyomkodom, mint ezer másik körülöttem, közömbösen egymás irányába. A forgalomirányító bácsi kivételével, aki kedves és meleg hangon terelgeti a tömeget befele a metrókocsikba, ezzel téve személyessé az ’élményt’. Sietve, mégis emberien, az ajtók záródása előtt még szakítva időt arra, hogy szép jó estét kívánjon mindannyiunknak!

.London underground - Gloucester Road station..
fotó: Bob Turner


Magamban hasonlókat kívánok, valamint azt, hogy bárcsak tudná, én meghallottam, megköszöntem, jól esett és viszont! A minap reggel a mozdonyvezető szintén pár közvetlen, kedves szóval indította a munkába indulók napját. Ilyenkor én is motyogom halkan You have a good day too!"[1] vagy éppenséggel Hope, you've got a brolly with you!"[2].
Te mondtad már a mozgólépcsők tetején ácsorgó BKV jegyellenőrnek, hogy „Jó reggelt, legyen szép napja!?" Uccu neki! Talán furcsán néznek majd, mivel nem megszokott...vagy felkapják a fejüket és visszamosolyognak Rád. Remélem ez utóbbi!
Kanadában az emberek, mikor leszállnak a buszról megköszönik a ’fuvart’. Itt is hallani néha Thanks driver!"[3], majd intenek a sofőrnek. Világvárosban élve egy-egy, a fentiekhez hasonló apró figyelmesség kivételesen szívmelengető tud lenni!


[1] Neked is legyen szép napod!"
[2] Remélem van nálad esernyő!"
[3] Kösz sofőr!"

Megjegyzések