Radwinter

Történet egy családról, pontosabban Thomas Radwinterről és családjáról. Tom jogászként keresi kenyerét, Anglia egy kisvárosában él és épp családfája kutatásába kezdett. Feleség van, gyerek nincs, a történet már bonyolódik is...eddig ennyit tudok! Elmerülve olvasom, érdekel, azonosulok a helyi Pub Quiz[1] okozta izgalmakkal, a shortbread[2] imádattal, már most közel áll hozzám a story.
.Anglia egy kisvárosa, Weston-Super-Mare..
Nem vesztegettem első hetem egyetlen percét sem Westonban, a kisvárosban, ahova Budapestről egyenesen vezetett utam (na jó, Bristolon keresztül). Beiratkoztam a helyi atlétikai klubba, rátaláltam a város legjobb répatortájára, felkutattam a spanyol-angol nyelvcsere csoport elérhetőségeit és a következőre is rábukkantam:  Csatlakozz kötetlen angol nyelvű beszélgetéseinkhez kortól, nemtől, nyelvi szinttől függetlenül kedd reggelente 9 órakor! A sütiket imádjuk, kávé szünetben meg is osztjuk. Amennyiben további kérdésed lenne, Lois készséggel eligazít." További kérdés? Mikor lesz már kedd? Szóval azért írtam Lois-nak, csak hogy tudja: Noémi vagyok, imádom a sütiket és csatlakozom!"
Nehéz volt elvonatkoztatni szupermen nőjétől, vagyis az egyetlen Lois-tól, akit addigi életem során ismertem. Alaphangulat megadva, az első angolra menet az I need a hero la la la la la"[3]-t dudorásztam és valószínűleg úgy is éreztem. Lois, mint később kiderült superwoman indeed[4]. Általános iskolai tanítónéniből lett író, blogger, írás szakkört vezető, könyvklubot alapító és kezdő angol csoportot tanító önkéntes. Emellett franciául és ukulelézni tanul, heti minimum 3x pedig a pubban virul: egyik este a férje bandájának a koncertjén tombol, majd a Pub Quiz-en sziporkázik, vasárnap pedig családi Pub Day a Sunday roast-ot[5] követően. A mottója valószínűleg: Aktívan 50 felett!
.Thomas Radwinterről és családjáról..
Visszatérve a családfáját kutató, jogász, most már azt is tudom hogy kicsit elhízott, családalapításra áhítozó, a forró csokit imádó, naivan jámbor Thomas Radwinterre...a regény Lois első, kiadást is megért műve, egy háromrészes történet kezdő kötete. Teljesen más élményt nyújt úgy olvasni egy könyvet, hogy ismerem szerzőjét, tudom ki szőtte lánccá a történet kusza szálait, kinek a fejében születtek a helyszínek és a szereplői jellemek. De még így is nehéz nem magától értetődőnek venni létezésüket, és erre időről időre próbálom is magam emlékeztetni. A könyv hátterében többéves kutatómunka húzódik, melynek eredménye, hogy a történet és cselekménye fordulatokkal színezett, a helyszínek élettel teliek, a karakterek pedig igazi személyiségek.


[1] Kvízjáték, melyet jellemzően bárokban, kocsmákban tartanak.
[2] Közkedvelt skót vajas keksz, általában a délutáni tea mellé fogyasztva.
[3] Szükségem van egy hősre...” – Bonnie Tyler Holding Out For A Hero c. dala
[4] valóban egy szuper nő
[5] 'Vasárnapi sült' – sült hús, krumplival, párolt zöldségekkel, szósszal (gravy) és Yorkshire (palacsintatésztás sós felfújt) pudinggal.

Megjegyzések