Szeged meg egyebek

Ismét otthon jártam, ide-oda rohangáltam, a fél országot egy hétvége alatt bejártam, de minden percét imádtam.
Valahogy így. Öt nap alatt annyi élmény ért, hogy két hétnek tűnt a távollét, vagy talán háromnak is. Az összegyűjtött emlékek feldolgozásához újabb két hétre lesz szükségem, vagy talán háromra is.
Már az első nap végén úgy éreztem, ha most vissza kellene utaznom, így is abszolút megérte hazajönni. Ehhez nagyban hozzásegített a Margitsziget zenélő szökőkútjának (ugye csak akkor és csak nekem bemutatott?), gyermekkort idéző, vízi effektekkel és musical elemekkel átszőtt produkciója. Hiszen ki nem érzékenyül el - valamilyen formában - mikor felcsendül a Vuk betétdalának első pár hangja. Nálam például egy hosszan tartó mosolyt és egy, a nagytesó kópé arcáról beugró pillanatképet eredményezett.
És hogy mi történt a zenélő szökőkútat követően? A gyerekkor átélése után a gimnáziumi évek következtek. Esküvőre egy nappal korábban érkezni? - talán nem a legfényesebb ötletek egyike...Szeged városa lenyűgöző, a borfesztivál pezsgő, a Jägermeister alacsony ára elképesztő, a másnap reggel megrendítő volt. Na de a szegedi halászlé gondűző, így jó kedvünk az esküvőn nem megkérdőjelezhető...a ceremónia szavakba nehezen önthető, a Tiszán ringatózó hajón egybekelő párral ünnepelni észveszejtő, végállomásként Fülig Jimmybe - a helyi kocsmába - betérni a házi nénit is idézve: „becsületvesztő” volt.
.Szeged - Klauzál tér..

És hogy mi történt a szegedi mulatságokat követően? Kaméleoni jellemvonásokat is mutatva, felelősségteljes keresztanyai szerepemet magamra öltve teljesítettem apró keresztlányom apró kívánságait. Kerítést másztunk, bringáztunk, bújócskáztunk, a szabadban jártunk és siklókat hajkurásztunk: „Nem kapom el, mert megharap!” - hangzott el tőlem. „Úgyis megharap, úgyhogy elkapom!” - hangzott egy háromévestől.
Ezek mellett voltam apja lánya, anyja lánya, jó barát, unoka és volt kolléga...
Ezek mellett vagyok visszajáró vendég az Artizánban, a Casa Mia Trattoriában, a rétesesnél a Pozsonyi utcában...a Liszt Ferenc reptéren a 2-es Terminál várójában.

Megjegyzések