What time is it?

Hány óra van? Hány óra van? - rontottam be a nappaliba. What? - jött a válasz. Hány óra van? - ismételtem lassabban. What? - jött a válasz. HÁNY ÓRA VAN? - ezúttal hangosabban. What? - jött a válasz. Egy pillanatra megálltam, elgondolkodtam, majd újra rákérdeztem...What time is it?[1] - 7.15am.
Az, hogy vasútvonal húzódik a lakás mögött, számtalan bosszankodással jár. Zaj, zaj és zaj! De talán ennyivel meg is volnánk. És ami jó? Közvetlen vonat Gatwick-re[2], hurray! London viszonylatban gyors, alig 1 óra út a reptérre, így mindennapos a hajnal 4-kor távozó és éjjel 2-kor megérkező lakótárs, vagy jómagam. Természetesen vágányt felújítani itt is szeretnek (ünnepnapokon különösen!), a hétvégi és éjszakai oda most nem jár a vonat” pedig szintén kezd kissé megszokottá válni. Lényeg a lényeg, korán kell kelni, későn megérkezni, de olyan jó utazni!
.London madártávlatból..
fotó: Kocsis Dóra


Legutóbb is megtörtént, hogy 'walking dead'-ként[3] sikerült visszaérnem, majd alvajáróként megébrednem. Pontosabban nem ébren lennem, mégis egy-néhány rutin szerű mozdulat segítségével elindítani a hetet. Mindemellett azt eltalálni, hogy melyik országban vagyok, és milyen nyelvet beszéljek, kétségkívül kizárt. Azok a hétfő reggelek...egyszer majd úgyis mind visszasírom!
A nappaliba toppanásom előtti pillanatokban a Melyik időzónában is vagyok?-ot fejtegetve vettem számba az ismert tényezőket. Londonban egy órával korábban van, mint ahol pár órája még az éjféli chips és csoki 'vacsimat' eszegettem. Valaki elhagyta a lakást úgy hajnal 5 fele (reptérre menet ugye), én azóta talán órákat is aludhattam. A lakótársam már reggelizik, így valószínű nekem is azt kéne. Egyik telefonomon 7:15, a másikon 8:15 - most akkor melyik, vajon elaludtam? Kell még ide iPad, egyéb telefonos segítség vagy támadjuk le azt, aki a nappaliban pirítóst eszeget és kakaót iszogat? Ez utóbbit választottam és már nyílt is a szoba ajtaja...


[1] Mennyi az idő?
[2] London egyik, a várostól délre és kicsit kiljebb eső reptere.
[3] 'Járó halott' avagy 'Halva járó' J

Megjegyzések